Dzisiejsze zagadnienie, które poruszymy w słowniku SEO Samodzielni – AI, czyli koncept zyskujący coraz większy rozgłos i znaczenie m.in. w digital marketingu.
AI – co to jest?
AI (ang. Artificial Intelligence) to sztuczna inteligencja, czyli programy, narzędzia, komputery i inne produkty cyfrowe, które mają naśladować charakterystyczne dla ludzkiego umysłu zdolności przetwarzania informacji i rozwiązywania problemów.
Koncept AI już teraz znajduje zastosowanie w wielu branżach, w tym oczywiście w marketingu internetowym. Sztuczna inteligencja pozwala przede wszystkim zwiększyć efektywność działań, obniżyć koszty oraz poprawić User Experience, czyli doświadczenia użytkowników.
Przykłady wykorzystania AI w marketingu internetowym
Przykładem wykorzystania AI są znane wszystkim inteligentne kampanie reklamowe Google Ads. Ich działanie opiera się na machine learning, czyli uczeniu maszynowym. Dzięki nieustannemu zbieraniu i przetwarzaniu danych system może zidentyfikować grupę docelową, stworzyć dla niej skuteczny przekaz i dotrzeć do niej w odpowiednim miejscu.
Inne przykłady wykorzystania AI w marketingu internetowym to systemy do wysyłki newslettera, chatboty na stronach internetowych, automatyczne tworzenie treści oraz personalizacja wyników wyszukiwania na podstawie wcześniejszej aktywności użytkownika.
AI – podsumowanie
W dzisiejszym wpisie wyjaśniliśmy, czym jest AI, czyli sztuczna inteligencja, i jak wykorzystuje się ją w marketingu internetowym. W dobie tak ogromnej świadomości użytkowników i stale rosnących oczekiwań odpowiednie wykorzystanie AI może okazać się sposobem na zwiększenie efektywności działań marketingowych.
SEO na luzie
Historia Twojego sukcesu może zacząć się dziś. Odbierz darmową analizę Twojej strony.
Bezpłatna oferta
Społeczność
SEO Samodzielni
Narzędzia tworzone są z myślą o naszej społeczności SEO Samodzielnych. Dołączysz do nas?
Kurs SEO
Przygotowaliśmy poukładane, praktyczne, wyczerpujące temat, po prostu kompleksowe artykuły o pozycjonowaniu.